CENTRALA MAJSTER BUDOWLANE ABC ROZPOCZYNA CYKL SZKOLEŃ DLA SWOICH ZESPOŁÓW


Pierwsze powiewy wiosny, dobry przykład z zewnątrz czy też zwykła ciekawość bądź osobista potrzeba zasilenia nową wiedzą i umiejętnościami… Który z tych powodów był najsilniej oddziałującym bodźcem, powodującym uruchomienie cyklu szkoleń dla pracowników Centrali Majstra?

Nie znam odpowiedzi na te pytania i chyba ich znalezienie nie jest najważniejsze. Najistotniejsze jest bowiem to, że zainteresowanie rozwijaniem swoich kompetencji przez pracowników Centrali zdecydowanie nabrało tempa.

Począwszy od 1 marca 2024, spotkałem się szkoleniowo z reprezentantami działu handlowego, działu zakupów i działu rozwoju sieci.

Początkowo z lekką rezerwą, ale po chwili już z niezwykłym oddaniem i pełnym humoru zaangażowaniem, członkowie tych zespołów zgłębiali techniki efektywnej komunikacji, budowania automotywacji, podstaw asertywności i wywierania wpływu, a także badali swój poziom reakcji na tzw. sytuacje trudne i przekładali doświadczenia z tego wynikające, na praktykę sprzedaży i obsługi klienta.

Wszystko to po to, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych Partnerów i czerpać osobistą satysfakcję z faktu, że potrafię, umiem, rozumiem…

Dziś wiemy więcej o tym, jak bardzo trzeba być uważnym, żeby usłyszeć i zrozumieć naszego rozmówcę, ile koncentracji i skupienia wymaga to by sformułować swój komunikat tak, żeby druga strona również usłyszała i zrozumiała właściwie.

Ta świadomość budzi refleksję i skłania do zmiany.

Analizując sytuacje jakie niesie nasze „majstrowe” życie, niezbędnym okazało się trenowanie umiejętności planowania, ustalania priorytetów czy doprowadzania spraw do końca.

Żeby zrozumieć mechanizmy rządzące tymi obszarami pomocna okazała się siła metafory.

Szkolenia, które za nami to dopiero początek drogi. Wkrótce spotkam się z kolejnymi zespołami Centrali Majstra a w równie niedalekiej przyszłości, kolejny raz rozbudujemy zawartość naszej platformy szkoleniowej online, gdzie wiedzę i umiejętności można zdobywać samodzielnie.

Zapraszam do obejrzenia foto relacji z ostatnich szkoleń, aby poczuć atmosferę spotkań.

Na koniec pomyślcie też o tym co powiedział Zig Ziglar, amerykański pisarz i mówca motywacyjny: „Nie trzeba być wielkim, żeby zacząć, lecz trzeba zacząć, żeby stać się wielkim”.

Marek Grabarczyk
Dyr. Szkoleń i Komunikacji z Partnerami