DANE TO NOWA ROPA


To hasło bardzo często można usłyszeć w naszej firmowej przestrzeni. Obecnie prowadzimy w MAJSTER BUDOWLANE ABC kilka projektów cyfryzacyjnych.

Obok wdrożenia PowerBI najważniejszym z punktu widzenia naszego biznesu, jest system Majster Connect.


Swoboda w działaniu, którą pozostawiamy naszym Partnerom jako gwarancję wynikającą z założeń modelu biznesowego, w kontekście zbiorczej analizy danych dotyczących całej sieci, generuje wiele wyzwań.


Praca na różnych systemach informatycznych i pewne ograniczenia techniczne po stronie Partnerów sprawiają, że organizacja przepływu danych jest zadaniem wymagającym dużego zaangażowania i wiedzy z obszaru szeroko rozumianej inżynierii danych.

To szczególnie ważne, zwłaszcza przy założeniu, że chcemy zachować autonomię i niezależność poszczególnych uczestników sieci.

Tym bardziej cieszą nas efekty, które uzyskujemy dzięki nieszablonowym, autorskim rozwiązaniom takim jak MajsterConnect. System ten pozwala nam na zbieranie istotnych informacji o sprzedaży, marży, zakupach czy stanach magazynowych. Po przetworzeniu dane te wykorzystywane są nie tylko przez działy Centrali MBABC, ale wracają do Partnerów w formie raportów i analiz.

Co ważne, oprócz opracowań zbiorczych udostępniamy naszym Partnerom także analitykę indywidualną, dotyczącą ich biznesów. Potencjalne braki, wiekowanie zapasu, TOP sprzedaży, ceny, rankingi czy analizy sprzedaży akcji handlowych to tylko niektóre z obszarów, które dzięki Majster Connect jesteśmy wstanie analizować.

Szczególnie wartościowy okazał się raport nadstanów.

Działania podjęte na jego podstawie uwolniły sporo zamrożonej dotychczas gotówki zwiększając istotnie możliwości zakupowe i poprawiając strukturę zapasu.

Z punktu widzenia Centrali, niezwykle cenna jest możliwość analizy odsprzedaży do Klienta końcowego, produktów marek własnych i akcji handlowych. Analiza dynamiki cen zakupu oraz konsumenckich cen sprzedaży w połączeniu z podglądem stanów magazynowych w sklepach Partnerów, pozwala lepiej planować nasze działania. Wreszcie rankingi będące wstępem do analizy porównawczej wskazują nam obszary, na których warto się skupić, aby poprawić efektywność.

Dzięki PowerBI i danym z MajsterConnect połączonym z wewnętrznymi systemami MBABC, nasi koledzy pracujący w terenie mają dostęp do przekrojowej wiedzy na temat współpracy z Partnerami. Wizyty są więc skoncentrowane na istotnych tematach i problemach a odpowiedzi na większość pytań dostępne są w jednym miejscu.

Mamy ambicję być organizacją DataDriven i wiemy, że nasz MajsterConnect zdecydowanie pcha nas w dobrym kierunku. Już dziś widzimy więcej i patrzymy szerzej. Cieszy nas, że działamy efektywniej właśnie dzięki danym.

Widzą to nasi Partnerzy i Dostawcy.

Co ważne dzielimy się z nimi tą wiedzą dając paliwo do wspólnego rozwoju bo przecież dane to nowa ropa.

Daniel Kwieciński